De kracht van persoonlijk contact in de IT

Heb je ook weleens dat je telefonisch contact wilt met een bedrijf en dat je na vijf minuten zoeken eindelijk op een telefoonnummer stuit? En na het nummer te hebben gevonden een oneindige keuzelijst krijgt? In sommige gevallen is er niet eens een telefoonnummer beschikbaar en wordt je doorgestuurd naar een mailadres of een klachtenformulier.

Het wordt mensen soms behoorlijk lastig gemaakt om contact te krijgen met een bedrijf. En juist dit (persoonlijk) contact is van ongekend belang voor bedrijven. Uit onderzoek blijkt dat 73% van de mensen het persoonlijk contact tussen klant en bedrijf belangrijk vindt. Maar waarom eigenlijk?

Behoefte aan contact

Juist omdat veel contact steeds vaker via een e-mailtje of een berichtje gebeurt, hebben steeds meer mensen er behoefte aan om het contact persoonlijker te maken. Het is niet alleen een stuk prettiger, het kan ook een stuk sneller zijn. Mailcontact lijkt soms de beste keuze, maar het kan ook erg lang duren en soms onduidelijk zijn. Ook wanneer je een probleem hebt, kan het handiger zijn om dit persoonlijk te bespreken. Vooral in deze gevallen is het fijn om direct contact met iemand te hebben waar je een stem bij kunt plaatsen.

Miscommunicatie

Bij het versturen en ontvangen van een berichtje heeft iedereen een eigen interpretatie van de boodschap. Een klant kan een bericht verkeerd begrijpen doordat de intonatie en emotie mist. Dit soort misverstanden gebeuren zelfs bij mensen die dichtbij staan. Dit kan mondeling al gebeuren en gebeurt online nog veel vaker, denk aan een typfoutje of het gebruiken van een verkeerde emoticon.

Waarom is persoonlijk contact dan beter?

Bij een telefoongesprek is die intonatie en emotie wel te horen. Hierdoor krijgen klanten het idee dat er beter naar ze geluisterd wordt. Daarbij is dit in veel gevallen niet alleen stuk handiger, maar blijkt uit onderzoek dat klanten ook langer bij een bedrijf blijven zodra het contact goed verloopt. Het aanbieden van persoonlijk aanspreekmogelijkheden (vooral binnen de IT) levert dus een hoop voordelen op!

vBoxx

Zo denken we er bij vBoxx ook over. Vooral voor cloudopslag is het belangrijk dat er snel en gemakkelijk contact mogelijk is. Bijvoorbeeld bij het ontstaan van een probleem waardoor je niet meer kan werken. Het is dan belangrijk het probleem zo snel en efficiënt mogelijk op te lossen. Juist daarom staat bij vBoxx persoonlijk contact voorop. Want niet alleen jij maar ook wij vinden het belangrijk dat er goed contact is met de klanten.

Zo krijgt elke klant bij ons een persoonlijk contactpersoon die hij/zij direct kan benaderen. En wanneer het probleem of de vraag om extra duidelijkheid vraagt, dan kijken wij tijdens het telefoongesprek op afstand met mee. Want een glimlach bij een klant willen wij ook graag kunnen horen!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *