Collision Resolution

Collision Resolution treedt op wanneer de Sync Tool tegelijk verschillende versies van hetzelfde bestand moet uploaden. Dit zou bijvoorbeeld kunnen gebeuren wanneer twee gebruikeres offline in hetzelfde bestand werken en dit vervolgens apart of tegelijk online weer willen uploaden. Wanneer dit gebeurt zal er een ''Need User Action'' bericht verschijnen in de Sync Tool. Dit ziet u bij de oranje uitroepteken staan met daarachter: ''Resolve Sync Conflicts". U heeft dan de volgende opties:

  • Rename My Version (Een andere naam geven aan het bestand): Er worden twee verschillende bestanden aangemaakt (de oude, niet aangepaste versie) en de versie met uw aanpasssingen. De versie met uw aanpassing krijgt nu een andere naam zodat beide versies worden bewaard: Het Orgineel_bestandsnaam en de Orgineel_bestandsnaam_collision  
  • Discard My Version (: Het bestand wordt gedownload en zal zonder uw aanpassingen worden opgeslagen in uw vBoxxCloud omgeving.  
  • Open Folder (Het bestand openen): Het bestand wordt geopend zodat u het kunt bekijken voordat u een beslissing maakt. 
 

Note: Wanneer er zo'n foutmelding optreedt, zal de Sync Tool stoppen met het synchroniseren van je bestanden. Wanneer u dit in de toekomst automatisch wilt laten oplossen kunt u de instructies onderaan volgen.

Wanneer er zo'n foutmelding ontstaat zal het volgende icoon op het desbetreffende bestand komen te staan.

  • Wanneer Collsions resolution heeft plaatsgevonden.
  • Wanneer een bestand is aangepast terwijl het gelocked was. 
 
resolve sync conflicts - vBoxxCloud

 

Oplossing

1.  Klik op het pictogram in het systeemvak om zo naar het bericht van ''Need Users Actions'' te gaan. 

 

resolve sync conflicts 2 - vBoxxCloud

 

2.  Klik op de "Need User Action" link. Het bericht wordt nu weergegeven.

Hier kunt u het probleem oplossen. Door te klikken op ''Resolve Later'' kunt u het probleem later oplossen. 

 

Resolve sync conflicts - vBoxxCloud

 

 

Uitschakelen ''Manual Collision Resolution''

Het is mogelijk om ''Manual Collision Resolution'' optie uit te schakelen voor file servers of apparaten die niet constant de Sync Client hoeven te monitoren. Deze optie kan in de Web Browser worden uitgeschakeld. Wanneer je Manaul Collision Resolution uitvinkt zullen er altijd automatisch twee verschillende versies aangemaakt worden. 

Om de Manual Collision Resolution uit te schakkelen:

1.  In the web browserl, klik op de tab Machines.
2.  Klik nu om de machine uit te vouwen. 

 

uitschakelen manual collision resolution - vBoxxCloud

 

3.  Haal nu het vinkje weg in de checkbox van ''Manual Collision Resolution''.


manual collision resolution - vBoxxCloud