Probleem
In sommige gevallen merkt u mogelijk een verstoring op in het synchronisatieproces van de desktopclient wanneer Norton Antivirus is geïnstalleerd op dat apparaat. De antivirus kan bepaalde delen van de Sync Tool blokkeren.
Oplossing
Om synchronisatieproblemen te voorkomen, moet u een paar map paden en processen in de Antivirus uitsluiten of op de acceptatielijst plaatsen. Volg hiervoor deze stappen:
- Open de Norton Antivirus-software en selecteer Instellingen.
- LET OP: Als uw scherm "Mijn Norton" aangeeft, klik dan op Openen naast Apparaatbeveiliging en klik vervolgens op Instellingen.
- Selecteer Antivirus.
- Selecteer het tabblad Scans en Risico's.
- Scroll naar beneden naar de sectie Uitsluitingen/Laag Risico en selecteer Configureren [+] naast Items uitsluiten van scans.
- Klik op Mappen toevoegen of Bestanden toevoegen om de locaties te kiezen.
U kunt het exacte pad invoeren of klikken op het Map-pictogram om naar de locatie te bladeren. Klik op de pijl naast een map om deze uit te vouwen.
Voeg de volgende items toe:
Paden
C:\Program Files (x86)\vBoxxCloud (of merknaam)C:\Program Files (x86)\vBoxxCloud VFS (of merknaam VFS)
Processen
C:\Program Files (x86)\vBoxxCloud (of merknaam)\bin\agent_gui.exeC:\Program Files (x86)\vBoxxCloud (of merknaam)\bin\agent_service.exe
C:\Program Files (x86)\vBoxxCloud VFS (of merknaam VFS)\bin\agent_gui.exe
C:\Program Files (x86)\vBoxxCloud VFS (of merknaam VFS)\bin\agent_service_VFS.exe
Afhankelijk van of u de volledige client of de virtuele client (VFS) van de Sync Tool heeft, zou het er zo uit moeten zien:
Klik op Toepassen om de wijzigingen op te slaan.
Voor Mac-systemen:
De volgende Mac-map paden en processen moeten worden geaccepteerd (of uitgesloten van scannen) om een goede functionaliteit van de agent van de synchronisatietool te garanderen:
Paden/private/etc/anchor/Applications
Processen
agent_servicevBoxxCloud.app (of merknaam)