Hoe Snapshot gebruiken om bestanden te herstellen? Overzicht

De Snapshot-functie stelt beheerders in staat om eenvoudig een Team Share of de persoonlijke gegevens van een gebruiker te kopiëren zoals het op een specifiek moment in de tijd bestond, inclusief inhoud die eerder was verwijderd, opnieuw gemaakt of gewijzigd. De Snapshot-functie herstelt zelfs de revisiegeschiedenis van herstelde inhoud, vanaf de geselecteerde datum.

De Snapshot-functie en Ransomware

Ransomware is een type malware dat de toegang tot geïnfecteerde gegevens ontzegt en een betaling eist om de beperking te verwijderen. In veel gevallen kunt u de functies 'Verwijderd herstellen' en 'Revisie terugdraaien' gebruiken om getroffen bestanden terug te zetten naar hun vorige, gezonde staat.

Geavanceerde ransomware-aanvallen kunnen echter bestanden verwijderen, opnieuw maken en vervolgens de bestandsnamen wijzigen, waardoor de revisiegeschiedenis van een bestand wordt beïnvloed en u niet kunt herstellen naar een eerdere revisie. De Snapshot-functie helpt u bij het herstellen van dergelijke aanvallen, zodat u gegevens kunt herstellen zoals ze bestonden vóór de infectie.

Andere Gebruiksscenario's

Naast herstel van ransomware kunt u de Snapshot-functie ook gebruiken voor gegevensbeheer. Als een medewerker uit een organisatie vertrekt, kunt u besluiten zijn persoonlijke hoofdmap te klonen als een Team Share en deze inhoud als record of archief te behouden.

Technische Opmerking:

Houd er rekening mee dat verwijderde en gezuiverde bestanden en mappen niet kunnen worden hersteld met deze functie. Verwijderde en gezuiverde bestanden en mappen worden gedefinieerd als:

  • Bestanden en mappen die zijn verwijderd en vervolgens gezuiverd
  • Bestanden en mappen die zijn verwijderd, gezuiverd en vervolgens handmatig opnieuw gemaakt
  • Bestanden en mappen die zijn verplaatst vanuit een maplocatie die later wordt verwijderd en gezuiverd; in deze gevallen worden de revisies vastgelegd in de oorspronkelijke maplocatie niet hersteld. Zuiveringsinstellingen kunnen worden beheerd als organisatiebeleid.

Hoe een Team Share te Herstellen

Wanneer u de Snapshot-functie gebruikt om Team Share-gegevens te herstellen, kopieert het systeem de gegevens naar een nieuwe Team Share. Beheerders kunnen vervolgens geschikte gebruikers abonneren op deze nieuwe Team Share.

  1. In het administratieve webportaal, klik op het tabblad Shares. De pagina Shares wordt weergegeven met een lijst van alle bestaande Team Shares.
  2. Vind de getroffen Team Share en klik op de Snapshot-knop.

    herstel een team share - vboxxcloud
  3. In het Snapshot-venster voert u de volgende informatie in:

    1. In het veld Nieuwe Team Share-naam, voert u de naam van de nieuwe Team Share in.
    2. Selecteer de Alleen Data Omvatten Tot Het Volgende Tijdstip checkbox als u bestanden vanaf een specifiek tijdstip wilt vastleggen. Selecteer vervolgens een datum vóór het moment waarop de Team Share werd beïnvloed.
    3. Klik op de OK-knop als u klaar bent. Of klik op de Annuleren-knop als u niet wilt doorgaan. Houd er rekening mee dat deze procedure enkele minuten kan duren.
vboxxcloud snapshot

In het Bevestig Snapshot-venster klikt u op de Ja-knop om te bevestigen. Beheerders kunnen vervolgens geschikte abonnees toevoegen aan deze nieuwe Team Share. Optioneel kunt u de statusindicator op de Team Share-pagina bekijken of het Activiteitenlogboek raadplegen om de voltooiing van dit proces te bevestigen.
bevestig snapshot ransomware herstel - vBoxxCloud

Hoe Persoonlijke Gegevens te Herstellen

Wanneer u de Snapshot-functie gebruikt om de persoonlijke gegevens van een gebruiker te herstellen, kopieert het systeem de persoonlijke hoofdmap van de gebruiker naar een nieuwe Team Share. Beheerders kunnen vervolgens geschikte gebruikers abonneren op deze nieuwe Team Share.

  1. In het administratieve webportaal, klik op het tabblad Accounts. De pagina Accounts wordt weergegeven met een lijst van alle bestaande gebruikersaccounts.
  2. Vind het getroffen gebruikersaccount en klik op de Snapshot-knop.

    herstel persoonlijke gegevens met vBoxxCloud


  3. In het Snapshot-venster voert u de volgende informatie in:

    1. In het veld Nieuwe Team Share-naam, voert u de naam van de nieuwe Team Share in.
    2. Selecteer de Alleen Data Omvatten Tot Het Volgende Tijdstip checkbox als u bestanden vanaf een specifiek tijdstip wilt vastleggen. Selecteer vervolgens een datum vóór het moment waarop de gegevens werden beïnvloed.
    3. Klik op de OK-knop als u klaar bent. Of klik op de Annuleren-knop als u niet wilt doorgaan. Houd er rekening mee dat deze procedure enkele minuten kan duren.
    4. In het Bevestig Snapshot-venster klikt u op de Ja-knop om te bevestigen. Beheerders kunnen vervolgens geschikte abonnees toevoegen aan deze nieuwe Team Share.
    5. Optioneel kunt u de statusindicator op de Team Share-pagina bekijken of het Activiteitenlogboek raadplegen om de voltooiing van dit proces te bevestigen.


Het Terugdraaien-pop-upvenster wordt weergegeven en vraagt u om een datum en tijd te selecteren. Selecteer een dag en tijd voor het moment waarop u wilt herstellen. Bijvoorbeeld, als u 25 juni om 12:40 uur selecteert, vindt de functie de eerste bestandsversie voor 25 juni om 12:40 uur. Als er een versie bestaat om 12:40 en een andere om 12:39, wordt het bestand om 12:39 hersteld.

De servers bevinden zich in Nederland. Houd rekening met het tijdsverschil.

Klik op Terugdraaien wanneer u klaar bent.