Integratie van vBoxxCloud met ConnectWise
Overzicht:
ConnectWise is een professional services automation (PSA) platform voor bedrijven die technologie verkopen, onderhouden en ondersteunen. Als u ConnectWise gebruikt, kunt u het integreren met vBoxxCloud op de volgende manieren:
- Volg meldingen die afkomstig zijn van vBoxxCloud
- Automatiseer uw factureringsproces met betrekking tot het aantal accounts, totale opslag of het gebruik van File Server Enablement
De integratiemogelijkheden stellen u in staat om belangrijke klantinformatie in ConnectWise te beheren, waardoor de tijd die nodig is om gebeurtenissen te volgen en factureringstaken te beheren, wordt verminderd, en de kans op menselijke fouten wordt verkleind.
Opmerking: Deze instructies helpen u zowel de instellingen voor meldingen als facturering te configureren. U configureert meldingen of facturering individueel.
Vereisten:
- Een vBoxxCloud beheerdersaccount
- Een ConnectWise-account
- Bestaande klanten in ConnectWise
Stap 1: Maak een Integrator Account
Een Integrator-account stelt u in staat om met de ConnectWise API te werken. U moet een Integrator-account hebben met de in de onderstaande instructies gespecificeerde machtigingen voordat u kunt integreren met ConnectWise
1. Log in bij de ConnectWise-client.
2. Klik in de ConnectWise-client op Instellingstabellen onder de sectie Systeem in het navigatiemenu.
4. In het resultaatgebied selecteert u Integrator Login.
5. Maak een Integrator Login aan in ConnectWise.
------
1. In het veld Gebruikersnaam, voert u aanmeldingsinformatie in.
2. In het veld Wachtwoord voert u een wachtwoord in.
3. In het vervolgkeuzemenu Toegangsniveau, selecteert u Alle records.
4. Vink het selectievakje Service Ticket API aan en specificeer uw gewenste Service Board. Voer indien nodig niet gebruikt in het veld Terugroep-URL in.
5. Vink het selectievakje Company API aan.
6. Vink het selectievakje Product API aan.
7. Vink het selectievakje Agreement API aan.
Stap 2: Bij het configureren van Facturering, Configureer ConnectWise Producten
Als u ConnectWise-facturering integreert, selecteer dan eerst het vBoxCloud-product waarvoor u wilt factureren. U kunt een of meer van de volgende producten definiëren, afhankelijk van uw specifieke factureringsbehoeften.
- Aantal accounts
- Totale opslag
- File Server Enablement
1. Ga in ConnectWise naar het tabblad Inkoop en selecteer vervolgens Producten.
2. Klik op de knop Nieuw item en voer de volgende informatie in om een nieuw product te maken:
- In het veld Product-ID geeft u het product een beschrijvende naam. Deze naam moet exact overeenkomen met de productnaam die u later in vBoxxCloud configureert.
- In het veld Omschrijving voert u een korte omschrijving in voor het nieuwe product. Bijvoorbeeld, Accounts, €9,50/gebruiker.
- In het vervolgkeuzemenu Categorie/Subcategorie selecteert u Beheerde services.
- In het vervolgkeuzemenu Producttype selecteert u Software.
- In het vervolgkeuzemenu Productklasse selecteert u Overeenkomst.
- In het vervolgkeuzemenu Eenheid van maat selecteert u Elk.
- In het veld Eenheidsprijs voert u de lijstprijs in voor het product.
- In het veld Klantomschrijving voert u een eenvoudige omschrijving in; bijvoorbeeld, Accounts, €9,50/gebruiker.
- Klik op de knop Opslaan wanneer u klaar bent.
- Herhaal de bovenstaande stappen voor elk product dat u wilt configureren.
Stap 3: Bij het configureren van Facturering, Configureer ConnectWise Overeenkomsten
Nadat u uw producten heeft gedefinieerd, kunt u overeenkomsten instellen voor elk bedrijf dat zal worden gefactureerd. U kunt ook een bestaande overeenkomst bijwerken.
1. Klik in ConnectWise op de vervolgkeuzelijst Snel starten en selecteer Overeenkomsten.
2. Zoek de overeenkomst waaraan u wijzigingen wilt beheren, of maak een nieuwe overeenkomst aan. Voor elke nieuwe overeenkomst klikt u op de Nieuw knop.
Voer de volgende informatie in voor elke overeenkomst:
- In het Type overeenkomst vervolgkeuzemenu, selecteert u Beheerde services.
- In het Naam overeenkomst veld, geeft u de overeenkomst een naam. Deze naam moet exact overeenkomen met de overeenkomstnaam die u later in vBoxxCloud configureert.
- In het Bedrijf vervolgkeuzemenu, selecteert u het juiste bedrijf dat aan deze overeenkomst zal worden gekoppeld.
- In het Startdatum veld, voert u een datum in waarop de overeenkomst begint.
Stap 4: Voer ConnectWise Integratorreferenties in vBoxxCloud in
Voordat u vBoxxCloud-organisaties kunt koppelen aan ConnectWise-klanten, moet u eerst uw integratoraccountreferenties invoeren op het hoogste organisatieniveau in vBoxxCloud. U kunt optioneel lagere organisaties configureren om de instellingen over te nemen.
1. Selecteer in het navigatiemenu Organisatie de organisatie op het hoogste niveau.
2. Klik op het tabblad Instellingen en klik vervolgens op PSA.
3. In het veld PSA-modus selecteert u de optie Een nieuw PSA-systeem configureren . De pagina wordt uitgebreid zodat u het juiste PSA-systeem kunt selecteren.
4. In het vervolgkeuzemenu PSA-systeem selecteert u ConnectWise.
5. Voer de gevraagde referenties in:
- In het veld Site-URL voert u de URL in van uw ConnectWise-site.
Opmerking: In sommige gevallen moet u de URL in hoofdletters schrijven. - In het veld Bedrijfs-ID voert u uw Bedrijfs-ID in zoals het in ConnectWise verschijnt
- In het veld Integrator-login voert u de gebruikersnaam in die u heeft geconfigureerd bij het instellen van het integratoraccount.
- In het veld Integrator-wachtwoord voert u het wachtwoord in dat u heeft geconfigureerd bij het instellen van het integratoraccount.
- Klik op Opslaan wanneer u klaar bent.
Stap 5: Configureer Facturering in vBoxxCloud
De pagina wordt uitgebreid zodat u informatie kunt invoeren in het gedeelte ConnectWise Factureringsinstellingen. U hoeft dit gedeelte alleen in te vullen als u factureringsopties configureert.
Opmerking: deze informatie hoeft alleen eenmaal geconfigureerd te worden op het hoogste organisatieniveau, en u kunt deze instellingen optioneel overnemen binnen organisaties op een lager niveau.
- In het vervolgkeuzemenu Bedrijf selecteert u de naam van het bedrijf zoals het in ConnectWise bestaat. Als u de naam van het bedrijf niet ziet, klikt u op de knop Opties vernieuwen vanuit PSA om de verbinding met ConnectWise te vernieuwen.
- Selecteer het selectievakje Facturering ingeschakeld om aan te geven dat u facturering gaat configureren.
- In het veld # of Accounts voert u het Product-ID in dat is gekoppeld aan uw accountproduct, precies zoals het in ConnectWise verschijnt.
- In het veld Totale opslag voert u het Product-ID in dat is gekoppeld aan uw opslagproduct, precies zoals het in ConnectWise verschijnt.
- In het veld File Server Enablement voert u het Product-ID in dat is gekoppeld aan uw File Server Enablement-product, precies zoals het in ConnectWise verschijnt.
- In het veld Pushdatum selecteert u de dag van de maand waarop factureringsinformatie naar ConnectWise wordt verzonden.
- Klik op de knop Opslaan wanneer u klaar bent.
Stap 6: Koppel vBoxxCloud-organisaties aan ConnectWise-klanten
- In het gedeelte ConnectWise Factureringsinstellingen, selecteert u het selectievakje naast de relevante producten die zijn geconfigureerd in ConnectWise. U moet ten minste één product selecteren. Als een product niet is geselecteerd, wordt het niet gefactureerd via ConnectWise.
- In het vervolgkeuzemenu Kies Overeenkomst kiest u de relevante overeenkomst die is geconfigureerd in ConnectWise. Als er geen overeenkomst is geselecteerd, kan ConnectWise het factureringsproces niet voltooien.
- Klik op de Opslaan-knop
Stap 7: Stel Waarschuwingen in in vBoxxCloud
Wanneer de organisatie is gekoppeld aan een ConnectWise-klant, kunt u waarschuwingen instellen die in het ConnectWise-systeem worden weergegeven.
1. Terwijl u zich nog in de organisatie bevindt, klikt u op het tabblad Activiteit.
2. In de pagina Activiteitenlogboek klikt u op de knop Waarschuwing maken.
3. In de pagina Waarschuwingen configureert u waarschuwingen en zorgt u ervoor dat u het selectievakje PSA-systeem aanvinkt.
U kunt nu waarschuwingen bekijken in ConnectWise voor de desbetreffende klant.