Tweestapsverificatie inschakelen

Tweestapsverificatie voegt een tweede verificatiestap toe wanneer een gebruiker toegang krijgt tot vBoxxCloud. Met tweestapsverificatie ontvangen eindgebruikers een verificatiecode via een Authenticator Mobile App, tekstbericht of e-mail, afhankelijk van hun eigen configuratie-instellingen. Ze moeten deze verificatiecode samen met hun gebruikersnaam en wachtwoord invoeren voordat ze toegang krijgen tot het webportaal of zich registreren voor de agent, Outlook-add-in of mobiele app.


De tweede verificatiestap is van toepassing wanneer:

  • Het webportaal—de gebruiker wordt gevraagd een verificatiecode in te voeren bij het inloggen op het webportaal.
  • De agent—de gebruiker wordt gevraagd een verificatiecode in te voeren bij het registreren van de agent.

    Let op: Eindgebruikers moeten Tweestapsverificatie-instellingen configureren voordat ze de agent installeren. Eindgebruikers worden alleen gevraagd een verificatiecode in te voeren als ze hun Tweestapsverificatievoorkeuren al hebben geconfigureerd.

  • De Outlook-add-in—de gebruiker wordt gevraagd een verificatiecode in te voeren bij het registreren van de Outlook-add-in, bij het openen van een nieuwe Outlook-sessie of bij het wijzigen van referenties.

  • Een mobiel apparaat—de gebruiker wordt gevraagd een verificatiecode in te voeren bij het voor de eerste keer openen van een mobiele app. De gebruiker wordt ook gevraagd een toegangscode te configureren (ook wel een pincode genoemd als je een Android-apparaat gebruikt) bij het openen van mobiele apps in latere sessies. Het configureren van een toegangscode is verplicht als Tweestapsverificatie is geconfigureerd als organisatiebeleid; het is optioneel als Tweestapsverificatie is geconfigureerd als gebruikersbeleid.

Tweestapsverificatie inschakelen voor een gebruiker:

  • Eindgebruikers kunnen optioneel hun eigen Tweestapsverificatie-instellingen configureren op hun Accountinstellingen-pagina.

    1. Log in op web.vboxx.nl, ga naar je accountnaam rechtsboven en klik op Accountinstellingen

    Accountgegevens tweestapsverificatie



    2. Bij "Tweestapsverificatie" klik je op Inschakelen om het proces te starten.

    tweestapsverificatie inschakelen

    3. Kies de gewenste verificatiemethode en volg de stappen.

    verificatiemethoden kiezen


  • Als je kiest voor de optie 'Authenticator mobiele app', begin dan met het scannen van de meegeleverde QR-code met een verificatie-app. Zodra de app is gekoppeld, voer je de door de app gegenereerde code in het overeenkomstige veld op de website in.

Tweestapsverificatie mobiele app vBoxx



Als je kiest voor Tekstbericht, voer dan je telefoonnummer in en je ontvangt een verificatiecode die je in het overeenkomstige veld moet typen.

tweestapsverificatie inschakelen



Beheerders kunnen het Beleid Tweestapsverificatie inschakelen in het Beleid-gedeelte van het Instellingen-tabblad. Wanneer dit beleid is ingeschakeld, worden eindgebruikers gevraagd om hun eigen Tweestapsverificatie-instellingen te configureren zodra ze zich aanmelden bij het webportaal. Ze moeten ook Tweestapsverificatie gebruiken bij het registreren van apparaten. Als je deze instelling uitschakelt voor een organisatie, moeten eindgebruikers hun eigen configuratie-instellingen individueel uitschakelen. Raadpleeg de Handleiding voor eindgebruikers voor meer informatie.

Tweestapsverificatie inschakelen voor een organisatie:

  1. Klik op het Instellingen-tabblad. De Instellingen-pagina wordt weergegeven.
  2. In de Instellingen-pagina klik je op het Beleid-tabblad. Het Beleid-gedeelte wordt weergegeven.
  3. In het Beleid-gedeelte scroll je omlaag totdat je het beleid ziet met de titel 'Tweestapsverificatie vereisen'. Selecteer het Tweestapsverificatie vereisen-selectievakje.

hoe tweestapsverificatie opzetten met vBoxxCloud

4. Klik op de Opslaan-knop als je klaar bent. Eindgebruikers moeten nu hun Tweestapsverificatie-instellingen configureren de volgende keer dat ze zich aanmelden bij het webportaal.