Hoe configureer je een e-mailserver?
Overzicht
Nadat je een organisatie hebt aangemaakt en algemene instellingen en beleidsinstellingen hebt geconfigureerd, kun je e-mailserverinstellingen configureren voor uitgaande e-mails. De e-mailserver wordt gebruikt om accountuitnodigingse-mails, wachtwoordherstel-e-mails, meldingen en deel-e-mails te verzenden. Standaard is de vBoxxCloud e-mailservice geconfigureerd voor gebruik direct nadat een organisatie is aangemaakt.
Het systeem ondersteunt momenteel een veelvoud aan e-mailservers die je kunt configureren voor gebruik met het systeem, waaronder Gmail, Yahoo en Outlook.
Note: De standaard e-mailserver wordt aangeboden als een failover-server. Het wordt aanbevolen om je eigen e-mailserver te implementeren om de bounce rates van e-mails te verbeteren.
E-mailfouten
Het administratieve webportaal toont e-mailfouten wanneer een e-mail niet kan worden verzonden. Je kunt deze e-mailfouten bijhouden om te helpen bij het oplossen van problemen. Voor meer informatie, zie de instructies hieronder.
Hoe een e-mailserver specificeren
Om een e-mailserver te specificeren:
1. Terwijl je in de juiste organisatie bent, klik op het Instellingen-tabblad. De pagina Organisatie-instellingen wordt weergegeven en toont het Algemeen-tabblad.
2. Wijs naar het E-mail-tabblad en selecteer Servers. Het E-mail Server Instellingen-gedeelte wordt weergegeven.
3. In het E-mail Server Instellingen-gedeelte stel je e-mailserverinstellingen in die specifiek zijn voor de geselecteerde e-mailserver. Bijvoorbeeld:
- In het E-mail Server-gebied, klik op de optie Een Nieuwe E-mailserver Configureren.
- In het veld Deze Server een Naam Geven, geef een titel voor de server.
- In het veld E-mailhost, voer de naam van de SMTP-server in (bijvoorbeeld, smtp.gmail.com).
- In het veld E-mailpoort, voer de e-mailpoort van de SMTP-server in (bijvoorbeeld, 465).
- In het veld SSL of TLS, selecteer of je TLS (Transport Layer Security) of SSL (Secure Sockets Layer) wilt gebruiken voor gegevensversleuteling. Standaard is TLS geselecteerd.
Note: Sommige e-mailservers vereisen mogelijk dat je het SSL-protocol gebruikt voor gegevensversleuteling. - In het veld E-mailinlog, voer inloggegevens in (bijvoorbeeld, example@gmail.com).
- In het veld E-mailwachtwoord, voer het wachtwoord in voor de e-mailinlog.
- In het veld E-mail van Naam, voer de weergavenaam in van waaruit e-mails moeten worden verzonden (bijvoorbeeld, Administrator).
- In het veld E-mail van Adres, voer het weergave-e-mailadres in van waaruit e-mails moeten worden verzonden.
4. Als je klaar bent, klik je op de knop Opslaan.
Specificeer Email Server - Gmail
Om een Gmail Email Server verbinding met vBoxxCloud tot stand te brengen, ga naar Organisatie Instellingen > Email > Servers en configureer de opties zoals gedemonstreerd in het voorbeeld hieronder. Zorg ervoor dat u de tijdelijke gegevens vervangt door uw eigen gegevens.
- Geef deze server een naam: Beschrijf de server met een naam.
- Email Host: smtp-relay.gmail.com
- Email Poort: 587
- SSL of TLS: TLS
- Email Inloggen: Voer de inloggegevens in van de gehoste mailbox die wordt gebruikt, bijv. example@gmail.com
- Email Wachtwoord: (Voer uw e-mailwachtwoord in, niet uw reguliere Gmail-wachtwoord. Zie hieronder hoe u het kunt maken)
Hoe maak je een Email Wachtwoord voor Gmail?
- Meld u aan bij uw Google-account en selecteer Beveiliging: https://myaccount.google.com/intro/security.
- Onder "Aanmelden bij Google," selecteer 2-Staps Verificatie.
- Onderaan de pagina, selecteer App-wachtwoorden.
- Voer een naam in die u helpt herinneren waar u het app-wachtwoord zult gebruiken (bijv. "vBoxxCloud").
- Selecteer Genereren.
- Een 16-karaktercode wordt weergegeven. Dit wordt uw e-mailwachtwoord.
- Ga nu naar Organisatie-instellingen > Email > Servers en voer het Email Wachtwoord in.
Specificeer Email Server - Microsoft 365
Om een Microsoft 365 Email Server verbinding met vBoxxCloud tot stand te brengen, ga naar Organisatie Instellingen > Email > Servers en configureer de opties zoals gedemonstreerd in het voorbeeld hieronder. Zorg ervoor dat u de tijdelijke gegevens vervangt door uw eigen inloggegevens en e-mailwachtwoord.
- Geef deze server een naam: Beschrijf de server met een naam.
- Email Host: smtp.office365.com
- Email Poort: 587
- SSL of TLS: TLS
- Email Inloggen: Voer de inloggegevens in van de gehoste mailbox die wordt gebruikt, bijv. example@gmail.com
- Email Wachtwoord: (Voer uw e-mailwachtwoord in, niet uw reguliere Microsoft-wachtwoord. Zie hieronder hoe u het kunt maken)
Hoe maak je een Email Wachtwoord voor Microsoft 365?
- Meld u aan bij uw Microsoft-account en selecteer Beveiliging: https://account.microsoft.com/security
- Zodra u bij het tabblad beveiliging bent, selecteer Methode toevoegen uit de beveiligingsinformatie sectie.
- Selecteer App-wachtwoorden uit de lijst en klik op Toevoegen.
- Voer een naam in die u helpt herinneren waar u het app-wachtwoord zult gebruiken (bijv. "vBoxxCloud").
- Een wachtwoord wordt gegenereerd. Dit wordt uw e-mailwachtwoord.
- Ga nu naar Organisatie-instellingen > Email > Servers en voer het Email Wachtwoord in.
Hoe E-mailfouten Oplossen
Om ervoor te zorgen dat je uitgaande e-mails worden verzonden, kun je de E-maillog gebruiken om fouten op te lossen. Om e-mailfouten te bekijken:
1. Terwijl je in de juiste organisatie bent, wijs naar het E-mail-tabblad en selecteer E-maillog. De E-maillog wordt weergegeven.
2. In het vervolgkeuzemenu E-mailserver, selecteer de naam van de e-mailserver die je wilt bekijken. De pagina wordt uitgebreid om eventuele fouten weer te geven die verband houden met die e-mailserver.
3. Gebruik de Datum-kolom om te begrijpen wanneer deze fouten zijn opgetreden. Je kunt vervolgens de Fout-kolom bekijken om specifieke informatie met betrekking tot de e-mailfout te zien. Gebruik deze logs om e-mailserverproblemen op te lossen.